|
 |
Home |
|
|
dc.title : |
Motivatie in de lessen Plastische Opvoeding. Worden leerlingen meer gemotiveerd voor het vak Plastische Opvoeding door projectmatig te werken?
|
dc.creator : |
Cox, Nathalie
|
dc.subject : |
|
dc.description.abstract : |
In deze bachelorproef ging ik op zoek naar het behoud van motivatie in een zeven wekend durend project. Dit lukte door te differentiëren, het eindresultaat op te splitsen in deeldoelen. Leerlingen kregen de kans om hun authenticiteit te behouden en hun zelfstandigheid te verhogen binnen een veilige omgeving en groepsgebeuren. Hun motivatie werd versterkt doordat ze de tijd en de ruimte kregen, weliswaar binnen een vast omlijnd kader. Het gebruik van stop-motion leunde op een creatieve manier dicht aan bij hun eigen leefwereld. Het gebruik van non-verbale taal verhoogde de homogeniteit binnen de groepen en gaf het de kans om zichzelf te blijven en te waarderen. |
dc.publisher : |
Hogeschool PXL |
dc.contributor : |
|
dc.date : |
2018 |
dc.type : |
Bachelorproef |
dc.format : |
application/pdf
|
dc.identifier : |
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216440ce94016441110cd90d20 |
dc.language : |
dut
|
dc.rights : |
All rights reserved |
etd.degree.name : |
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs |
etd.degree.level : |
Bachelor |
etd.degree.discipline : |
Plastische opvoeding - Project kunstvakken |
etd.degree.grantor : |
Hogeschool PXL |
|
|
Simple view
|
|
|
©2004-2008 - Hogeschool PXL -
webmaster -
Contact -
Disclaimer
|
|