About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Gamedesign. Een studie naar ondergronds leven als een spelelement

2014
Hintzen, Davey
Master of Arts in de beeldende kunsten

Abstract :
In deze thesis wordt onderzocht hoe ondergronds leven, binnen gamedesign, als een spel element gebruikt zou kunnen worden. Het geheel vertrekt vanuit een concept en een setting om een grens voor het onderzoek af te bakenen. De belangrijkste aandachtspunten bij het gestelde concept zijn een meer defensieve speelwijze en een focus op het geheel, eerder dan het individu.
Het onderzoek begint met het zoeken van bruikbare spelelementen die realistisch gezien binnen het concept en de setting zouden kunnen passen. Hierna word voor elk van deze punten naar bestaande of opkomende technologische oplossingen gezocht. Dit in de poging een bepaald niveau van geloofwaardigheid aan de ontwerpen te kunnen bieden. Vervolgens wordt de waarde van elk punt beschreven in functie van de spelervaring van de speler. Uiteindelijk worden deze bevindingen vergeleken met al bestaande spellen. Hoe dit overeen komt, waar er verschillen zijn en waarom dit zo is.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 1733 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Hintzen, D. (2014). Gamedesign. Een studie naar ondergronds leven als een spelelement. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214d8fbcc5014d9acb395c1f8f.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer