About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Evalueren is een formatief proces. Evaluatietool ontwikkeld op basis van de nieuwe eindtermen Techniek

2021
Maes, Mira
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs

Abstract :
Nieuwe eindtermen brengen nieuwe verwachtingen, ook binnen het vak techniek. Nieuwe verwachtingen van de leerkracht, maar ook nieuwe verwachtingen van de netten. De testcultuur dient afgebouwd te worden en de formatieve manier van evalueren dient een opmars te maken.
Hoe evalueer je nu formatief, rekening houdend met de nieuwe eindtermen, waarbij de leerling gemotiveerd blijft?
In deze bachelorproef werd er onderzocht wat de noden van de leerkrachten zijn in verband met evalueren. Tevens werden leerlingen bevraagd wat zij motiverend vinden qua evaluatie(methodes).
Hieruit vloeide dat er nood was aan een onlinetool waarin gesalueerd kan worden. Bij deze manier van evalueren zouden zo weinig mogelijk talenten verloren mogen gaan, is de werking zo transparant mogelijk naar de leerling toe en staan feedback, feedup en feedforward centraal.
Deze bachelorproef bevat dus het groeiproces van een online evaluatietool voor het vak techniek. Dit groeiportfolio met twee luiken is tevens ook het eindproduct van dit proces

Full text:
File Size Type Checksum  
MiraMaes_Evaluereniseenformatiefproces_2021.pdf 6 MB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 764 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Maes, M. (2021). Evalueren is een formatief proces. Evaluatietool ontwikkeld op basis van de nieuwe eindtermen Techniek. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217a8aafe4017a8ab5a6ca0242.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer