About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Tablio binnen het vak economie

2015
Clijsters, Michaël
Verhaegen, Gianni
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
We zitten in een tijdperk waarin continu nieuwe technologie ontwikkeld wordt. Deze technologie bepaalt onze manier van denken, leven, werken en leren. De leerlingen groeien in dit tijdperk op, maar de meeste scholen blijven achter op dat vlak. Daarom wilden wij de scholen helpen om mee in het digitale tijdperk te stappen. Dit is de reden dat wij samen in het Tablio-project gestapt zijn. Het Tablio-project onderzocht de onderwijskundige integratie van tablets in het (secundair) onderwijs.

We zijn twee studenten met dezelfde vakkencombinatie namelijk habu-informatica, en omdat economie het best aansluit bij onze combinatie, hebben we besloten om voor het vak economie verschillende prototypes uit te werken. In ons afstudeerproject hebben we drie grote onderzoeksvragen die overeen komen met de drie prototypes die wij hebben uitgewerkt. Bij elke onderzoeksvraag hebben we materiaal ontwikkeld, een leidraad voor de leerkrachten geschreven en een besluit met onze ervaringen, maar ook de ervaringen van de testschool opgesteld.

Doorheen ons project zal u merken dat de meningen over tabletgebruik binnen een schoolcontext nogal verschillend zijn. Dat kan ook niet anders, sommige leerkrachten zijn zeer informatica ‘minded’ en andere zijn dat iets minder. Het hangt dus niet alleen van de school af, maar ook van de leerkrachten of een school die de grote stap naar het digitale tijdperk kan zetten.

Kortom, in ons afstudeerproject zal duidelijk worden hoe u met verschillende projecten de tablet kan integreren in het secundair onderwijs. Dit is zeer belangrijk als we gebruik willen maken van de leefwereld waarin de leerlingen nu leven. We hebben een zo uitgebreid mogelijk beeld gegeven. We hopen dat leerkrachten bij het lezen van ons afstudeerproject het belang van tablets in de les gaan inzien en dat ze zelf gemotiveerd worden om de tablet in hun lessen te integreren.

Full text:
File Size Type Checksum  
Afstudeerproject_Tablio_Clijsters_Verhaegen.pdf 4 MB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 5576 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Clijsters, M., Verhaegen, G. (2015). Tablio binnen het vak economie. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c3271d0a0279e.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer