About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Faalangst: leidraad voor 'startende’ leerkrachten

2023
Vranken, Caroline
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs (verkort)

Abstract :
Vanuit de opleiding verkorte educatieve bachelor secundair onderwijs, krijgen we de kans om een actie onderzoek te maken rond een bepaald thema/probleem. Dit wordt in samenspraak met u partnerschool gekozen. Zowel de partnerschool als de promotor van de PXL geven ons ondersteuning en begeleiding hierin.
In samenspraak met de partnerschool heb ik het thema faalangst gekozen.
De school wenst niet enkel de leerlingen op een goede manier te ondersteunen en begeleiden, maar ook leerkrachten alert te maken op dit toch wel toenemende fenomeen.
Van hieruit is dit mijn onderzoeksvraag 'Met welke tool kunnen startende leerkrachten/zij-instromers bijkomend ondersteund worden in het omgaan met faalangst, specifiek voor leerlingen in de 3de graad A-finaliteit?’ gegroeid.
Ze willen aan de hand van een bepaalde tool leerkrachten sensibiliseren, kennis aanreiken en eventueel ondersteunen. Dit om op een zekere hoogte leerlingen te kunnen begeleiden, zowel individueel als op klasniveau.
De leerkracht staat dichtbij de leerling en kan op zijn beurt via kleine tips of andere elementen een grote meerwaarde zijn voor de leerling in de strijd tegen deze faalangst. Daarom wil ik via de leidraad een handvat aanreiken, zodat ze hier een ondersteuningspunt in kunnen vinden.
Aan de hand van mijn onderzoek vond mijn partnerschool de leidraad niet enkel nuttig voor de startende leerkracht maar zeker voor iedere leerkracht.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 190 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Vranken, C. (2023). Faalangst: leidraad voor 'startende’ leerkrachten. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188bf35570188bf37a162005a.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer