Abstract : Bij de verkoop van een onroerend goed is de behoeftebepaling van de klant één van de belangrijkste fases. Deze fase neemt veel tijd in beslag omdat het voor de makelaar vaak niet duidelijk is welke behoeften de klant heeft. Deze bachelorproef heeft als doel om een globaal beeld te geven van de verschillende behoeften per leeftijd.
Aan de hand van een literatuurstudie is nagegaan door wat de koper wordt beïnvloed. Daarnaast tracht deze studie een beeld te scheppen over de verschillende verkoopfases. Ook is er door middel van literatuur en interviews met experten nagegaan welke behoeften het meest voorkomen. Met deze gegevens is een enquête opgesteld die aan (potentiële) kopers van verschillende leeftijden is voorgelegd. Hierin werd nagegaan welke behoeften het belangrijkste zijn: nu, over 10 jaar of als het budget beperkt wordt.
De antwoorden tonen aan dat er enkele prioritaire behoeften zijn. Zo komt in elk onderzocht deel terug dat de ligging van het onroerend goed zeer belangrijk is. Ook het aantal kamers wordt zeer belangrijk bevonden. Daarnaast is te zien dat wanneer er een budgetbeperking wordt opgelegd, de respondenten ervoor kiezen om een veranda en/of een balkon op te offeren.
TREFWOORDEN:
-vastgoedmakelaar
-verkoopfases
-behoeftebepaling
COLLATIE:
60 pagina’s waarvan 7 pagina’s bijlagen
OPDRACHTGEVER:
Bedrijfsnaam: Wimova N.V.
Straat en nummer: Dorpstraat 11
Postcode: 3530
Gemeente: Houthalen-Helchteren
CONTACT: liesanne.leemans@gmail.com
|
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Leemans, L. (2016). Huis gezocht: behoeften van de koper.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Business.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c5761c8405e6.
|