Abstract : Samenvatting/inhoud van de bachelorproef: Als toekomstige bachelor in het secundair onderwijs en zij-instromer vanuit de privé-sector, onderzocht ik tijdens mijn eerste schooljaar hoe ik spreekvaardigheid in het Frans het best kan organiseren en evalueren bij mijn leerlingen van het vierde jaar in de doorstroomfinaliteit. In het actie-onderzoek wordt eerst onderzocht wat spreekvaardig zijn allemaal inhoudt. Vervolgens wordt er vanuit de eindtermen, de leerplannen en het ROK (Referentiekader voor Onderwijskwaliteit) onderzocht aan welke verwachtingen de spreekdoelen en de evaluaties dienen te beantwoorden. Ik organiseerde doorheen het schooljaar in totaal vijf spreekopdrachten waarvan 3 spreekopdrachten volgens een nieuwe evulatiemethodiek. Vanaf het tweede trimester maakte ik immers gebruik van het Evaluleerrooster, aangeboden via de koepel KOV voor het evalueren van o.a. spreekvaardigheid. Ik onderzocht in hoeverre het Evaluleerrooster tegemoet komt aan de noden en de verwachtingen op vlak van evaluatie zowel vanuit het standpunt van de leerlingen als vanuit het standpunt van de leerkracht. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Bex, K. (2023). Alors on parle. Het evalueren van spreekvaardigheid om te komen tot maximale leerwinst.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188bf4ad80188bf4cc55f0006.
|