About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
dc.title : Op welke leeftijd heeft een kind inzicht in het behoud van hoeveelheid?
dc.creator : Vandenbosch, Sara
dc.subject :
dc.description.abstract : Mijn zelfstandig project gaat over het conservatie-inzicht volgens Jean Piaget. Het conservatie-inzicht is het inzicht dat een hoeveelheid of aantal niet afhankelijk is van de tijdruimtelijke structuur waarin de elementen voorkomen, noch van de grootte, vorm, gewicht of andere kwaliteiten van de elementen. Volgens Piaget hebben kinderen tot ongeveer 5 jaar helemaal geen conservatie-inzicht. Vanaf vijf jaar en zes maanden zou het kind in een twijfelfase komen. Er zou dan een afwisseling zijn tussen correcte en verkeerde reacties. Rond 7 jaar breekt het conservatie-inzicht door. Omdat Piaget leefde in de 19e eeuw vroeg ik mij af of dit bij de kinderen van deze generatie ook nog zo zou zijn.
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2016
dc.type : Afstudeerproject
dc.format : application/pdf
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c57567f3043e
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Professionele bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs
etd.degree.level : Bachelor
etd.degree.discipline :
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer