About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
ETD
Title : Spelen met klanken en letters. Hoe kunnen we het alfabetisch principe aanpakken in verschillende leergebieden in de derde kleuterklas?
Author :
Geraerts, Laura
Abstract : Waarom werken rond het alfabetisch principe in een derde kleuterklas? Wel.. Het werken rond klanken en letters biedt een basis voor het leren lezen in het 1e leerjaar. Ik heb mij de vraag gesteld hoe ik deze letters en hun klanken (het alfabetisch principe) het best aan de kleuters kon bijbrengen. Het resultaat daarvan is zoals het in een kleuterklas hoort te zijn, namelijk: speels en functioneel. Het aanbrengen van de letters en klanken heb ik doorheen verschillende spelvormen en leergebieden ondernomen. Bij het geven van de verschillende leergebieden heb ik alles hetzelfde aangebracht, alleen met het verschil dat er letters in de lessen werden geïntegreerd. De kleuters leerden dus zowel in de hoekenwerking als in de gezamenlijke activiteiten bewust of onbewust verschillende letters bij.
Publisher : Hogeschool PXL
Publication date : 2016
Full text :
File Size Type Checksum  
Geraerts_Laura.pdf 1 MB PDF MD5 Open file
Appendices :
File Size Type Checksum  
Type : Afstudeerproject
Language :
Dutch
Rights : All rights reserved
Degree name : Professionele bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs
Degree level : Bachelor
Discipline :
Grantor of degree : Hogeschool PXL
Department : PXL-Education
Awards :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Created : 07/07/2016 15:33
Last modified : 08/01/2017 21:27
Collections :
Kleuteronderwijs
2016
11303974
Views : 4608
Downloads : 1529
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer