About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Rubric als handvat om objectief en efficiënt te evalueren

2023
Ballet, Patrick
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs (verkort)

Abstract :
Het schrijven en ontwikkelen van de rubrics is een heel groeiproces geweest. Er zijn al tientallen versies geweest, met telkens aanpassingen, en veranderingen van richting door de groep. De rode draad door de Excelfiles blijft, het zo aanpasbaar mogelijk maken, snel kunnen beoordelen, eigen accenten kunnen leggen, geen rekenfouten maken, compleet zijn en een duidelijk overzicht per leerling blijven behouden. Daarnaast wilden we een format maken waar iedereen zijn informatie kan instoppen en waar dan een product uitkomt dat bruikbaar is voor iedereen. Dit in functie van de nieuwe leerplannen die volgend jaar van kracht worden in het 5de jaar.
We zijn de praktische uitvoering gestart met het koppelen van de meesterschappen aan de doelststellingen. Daarna zijn we voor deze meesterschappen succescriteria gaan uitschrijven. Een volgend punt wat we geëvalueerd hebben is de manier van punten geven. We zijn gekomen tot een vorm van richtpunten en kleuren. Het zijn allemaal groeiprocessen geweest waar we met leerlingen en leerkrachten tot een consensus gekomen zijn waar we ons allemaal konden in vinden. Ook hebben we nagedacht over hoe we de proef konden opdelen in delen om te evalueren over het ganse jaar, daar er 3 semesters zijn waar een beoordeling van de leerkracht gevraagd wordt. De proef is tenslotte opgedeeld in 5 onderdelen, die allemaal apart beoordeeld worden.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 228 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Ballet, P. (2023). Rubric als handvat om objectief en efficiënt te evalueren. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188be7d6f0188be7ee63200a8.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer