Abstract : Dit afstudeerproject bestaat zowel uit een theoretisch als een praktisch luik.
We leven in een informatiemaatschappij. We worden zowel thuis, op het werk, op school als in onze vrije tijd steeds geconfronteerd met een enorme toename van informatie. Een burger dien"informatievaardig" te zijn om in het aanbod van informatie zijn weg te vinden. In het theoretische luik wordt eerst onderzocht wat informatievaardigheden precies inhouden.
Hierna bekijken we de rol van informatievaardigheden binnen het vak PAV. We onderzoeken in welke mate BSO-leerlingen de eindtermen PAV omtrent informatievaardigheden behalen. Zo bleek uit de peilingsresultaten dat de leerlingen uit het bso veel minder informatievaardig zijn dan vaak wordt gedacht.
Ik zocht daarom naar een manier om informatievaardigheden op een gestructureerde manier aan te brengen. Ik ontwierp een leerlijn voor informatievaardigheden.
In het praktische luik werd die leerlijn geconcretiseerd in een aantal zoekopdrachten, die werden uitgetest in de praktijk. Zo kon de bruikbaarheid van het lesmateriaal op punt gesteld worden. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Gültekin, A. (2015). Leerlijn voor functionele informatievaardigheden binnen PAV.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c3275461d32cc.
|