Abstract : Tijdens de voorbije jaren heb ik verschillende theorieën ontdekt rond te ontwikkeling van het kind. Mijn interesse viel meteen op het spelend leren. Spel is zeer belangrijk voor de ontwikkeling van het kind, hier mee wou ik verder aan de slag gaan. Omdat de hogeschool PXL mij de kans heeft gegeven om mijn stage in Zuid-Afrika te lopen kon ik hier het duurzame aan koppelen. De stageschool – NGO Nourish - werkt namelijk met duurzame materialen. In het eerste deel zoek ik uit hoe ik een doelgericht, duurzaam spel kan ontwikkelen. Tijdens mijn stage in Zuid-Afrika kwam ik ook in aanraking met buiten les geven. De vakleerkracht op de Southern Cross school gebruikte de buitenomgeving als didactisch materiaal. Dit leek een perfecte uitdaging om hiermee verder te gaan. Er is namelijk niets 'groener’ en 'duurzamer’ dan het milieu zelf. Een perfecte kans om dit aan mijn project te koppelen! Ook dankzij de lessen op de hogeschool PXL (EDO) werd ik geprikkeld om meer te doen met de omgeving rond de school. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Houdmeyers, F. (2017). "Buitengewoon" duurzaam.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c873de96a1d03.
|