Abstract : We consumeren jaarlijks zo’n 129,5 liter flessenwater per persoon. Ongeveer 30% van deze flessen komt in zee terecht in de plastic soup. Waarom stapt niet iedereen over op kraantjeswater als dit zo’n groot probleem is? De opkomst van het flessenwater heeft kraantjeswater een slecht imago bezorgd, en tegenwoordig zit deze gewoonte zodanig ingebakken dat we ons zelfs niet meer bewust zijn van een probleem. De oplossing: een imagocampagne, kraantjeswater weer hip maken. Er zijn al verschillende awareness campagnes geweest, maar niemand leek erin te slagen een blijvende indruk na te laten. Een nieuw imago zou blijvend zijn, een merk dat campagnes kan voeren voor zichzelf en kan opkomen tegen het flessenwater. Om dit imago te creëren ging ik op zoek naar de grootste vooroordelen en problemen waarmee kraantjeswater te kampen krijgt. Zo ontwikkelde ik 'Döst’, een merk dat de millennials toont dat er al die tijd een authentiek streekproduct uit de kraan stroomt. Want de smaak van kraantjeswater is overal anders en daarom ook uniek. Deze doelgroep staat op het punt een eigen levensstijl te ontwikkelen en kan de goede gewoonte van kraantjeswater op tafel doorgeven aan hun kinderen. Bij de millennials is authenticiteit en ecologie de trend, het ideale moment dus voor een campagne. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Merens, F. (2018). Döst naar meer kraantjeswater.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216440ce94016440edcf4100f4.
|