About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
ETD
Title : Onderzoeksartikel
Author :
Daenen, Willeke
Abstract : Dit onderzoeksartikel geeft een diepere kijk op hoe mijn omgeving invloed heeft op mijn schilderijen en hoe mijn schilderijen invloed hebben op mijn visie over mijn omgeving. Eerst geef ik aan wat belangrijke verschillen zijn tussen fotografie en schilderkunst om vervolgens vanuit deze kennis mijn eigen werkwijze te analyseren. Een belangrijk onderdeel in mijn artikel is hoe je persoonlijk werk relevant kan maken voor andere. Dit door bijvoorbeeld het gebruik van stereotypen van de Westerse cultuur, maar ook door een rode draad te creëren in de werken en het publiek zo in het verhaal mee te nemen. Er wordt ingegaan op mijn thuissituatie en de problematiek die er zich binnen de 4 muren afspeelt. Doordat ik hier zelf dieper op in ging kreeg het schilders proces een therapeutische werking, waardoor ik mijn beweegredenen achter mijn keuzes beter ben gaan begrijpen. Zo zie je duidelijke stappen in mijn praktijk die ik eerst niet kon verklaren. Ik documenteer mijn omgeving maar toch wordt mijn werk eerder een zelfportret. Het toont mijn visie op de wereld rond mij.
Publisher : Hogeschool PXL
Publication date : 2018
Full text :
File Size Type Checksum  
Appendices :
File Size Type Checksum  
Type : Onderzoeksartikel
Language :
Dutch
Rights : All rights reserved
Degree name : Master of Arts in de beeldende kunsten
Degree level : Master
Discipline : Vrije kunsten - Schilderkunst
Grantor of degree : Hogeschool PXL
Department : PXL-MAD
Awards :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Created : 27/06/2018 13:08
Last modified : 04/03/2020 13:19
Collections :
Vrije kunsten
5420195
2018
Views : 1605
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer