About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Aan de hand van gedragspatronen het vrij spel zowel binnen als buiten stimuleren

2021
Wilms, Steffi
Educatieve bacheloropleiding in kleuteronderwijs

Abstract :
'Hoe kan de leerkracht van de jongste kleuters het vrij spel zowel binnen als buiten stimuleren aan de hand van gedragspatronen?’, op deze vraag zocht ik een antwoord tijdens het uitwerken van mijn bachelorproef. Vanuit mijn onderzoeksvraag ontstonden drie thema’s waarmee ik aan de slag ging: de jongste kleuter, diepgaand vrij spel en gedragspatronen.
Mijn uiteindelijke onderzoeksdoel was het creëren van een middel dat in kaart brengt op welke manier je gedragspatronen kan gebruiken om het spel van de jongste kleuters zowel binnen als buiten te stimuleren. Door foto’s te maken van het spel van de kleuters en tijdens het observeren een focus te leggen op de gedragspatronen, streefde ik mijn onderzoeksdoel na. Ik ging aan de slag in verschillende onderzoekcontexten, zowel binnen in de klas als buiten op de speelplaats. Uiteindelijk creëerde ik twee moodboards en een informatieboekje over de gedragspatronen. Dit ontwerp dient als inspiratie voor andere leerkrachten: inspiratie voor de invulling van de hoeken, maar ook inspiratie voor het stimuleren van het spel op de speelplaats.

Full text:
File Size Type Checksum  
Wilms_Steffi-Bachelorproef.pdf 3 MB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 743 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Wilms, S. (2021). Aan de hand van gedragspatronen het vrij spel zowel binnen als buiten stimuleren. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217a867d69017a867f5328011f.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer