Abstract : Eén op de drie personen met niet-westerse roots vindt geen match voor een stamceltransplantatie. Om dit tekort aan te pakken is er uit onderstaand onderzoek een awerness campagne ontwikkeld. De campagne wil potentiële donors informeren over het tekort en ze oproepen zich te registreren. Dit gebeurt in Turkse en Afrikaanse kapsalons over heel België, een plaats waar ik mijn doelgroep kan bereiken. Met deze awerness campagne wil ik de potentiële donors laten inzien dat een stamceltransplantatie dichter bij komt dan ze denken en dat er ergens wel iemand rondloopt waarvan alleen zij het leven kunnen redden. De keuzes die voor de campagne gemaakt werden, worden in het onderzoek gestaafd. Door de campagne te onderbouwen met de bevindingen uit theoretisch onderzoek, zou het doel van de campagne bereikt kunnen worden. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Ceulemans, K. (2019). Hoe kan een campagne het tekort aan niet-westerse stamceldonoren opvullen?.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8216f8eb0df016f8eb8d242001e.
|