About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Flipped classroom

2015
Maillard, Laurenz
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
Vandaag de dag is alles constant in evolutie. Het milieu verandert, technologieën veranderen, sportprestaties gaan verder en verder, studenten studeren af en beginnen aan een carrière, enz.
Ook het onderwijs staat niet stil! Er worden constant nieuwe werkvormen en methodes ontworpen om het onderwijs beter te maken. De verschillende onderwijsnetten zetten in op verschillende projecten zoals milieuprojecten en projecten voor het welzijn van de leerlingen.
Ik heb ervoor gekozen om op één van de nieuwe onderwijssystemen in te zoomen om deze meer aan de man te brengen en ervoor te zorgen dat het onderwijs niet stilvalt. Het systeem dat ik heb gekozen heet ‘Flipped Classroom’. Het is een systeem waarbij we het lesgebeuren als het ware gaan omdraaien. De leerlingen dienen op voorhand een stuk leerstof voor te bereiden waarna de leerkracht een werkvorm kan kiezen om toe te passen op de voorbereiding van de leerlingen.
Dit systeem is erg afhankelijk van de klasgroep waaraan les gegeven wordt. Wanneer het systeem toegepast wordt op de juiste klasgroep kan het naar mijn mening enorm goede resultaten opleveren!
Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen. Zo is dit systeem zeer tijdrovend voor zowel de leerling als de leerkracht en de leerlingen zien vaak de voordelen van het systeem niet meteen in. Toch springen de voordelen er bij dit systeem bovenuit. Ik denk maar aan differentiatiemogelijkheden en meer mogelijkheden tot verschillende werkvormen.
Het is ook belangrijk te weten dat deze manier van werken niet perse alle oude mogelijkheden moet vervangen. Het kan dus ook als werkvorm gebruikt worden die nu en dan terugkomt in de lessen van de leerkracht.
Wat mij betreft kan dit systeem een grote doorbraak betekenen in het onderwijssysteem en de werking van het onderwijs vandaag de dag. Het enige probleem dat zich op dit moment nog vormt is dat er tot nu toe te weinig naambekendheid aan het systeem verbonden is.
Daarom roep ik elke leerkracht, van zowel lager, secundair als hoger onderwijs op om het systeem een kans te geven en je zal zien dat je er enorm veel voldoening uit kan halen en dat het zeker de moeite waard is!
Graag nodig ik u bij deze uit om mijn verhaal te lezen. Ik heb ervoor gezorgd dat u een duidelijk beeld krijgt van hoe en waar het systeem ontstaan is, wie het al gebruikt en hoe zulke lessen er nu eigenlijk uitzien. Het is dus zeker de moeite even de tijd te nemen mijn afstudeerproject te lezen!

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 2669 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Maillard, L. (2015). Flipped classroom. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c3271ec1d2815.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer