About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
dc.title : Leerling van de werkplek. Het traject werkplekleren binnen de educatieve bachelor secundair onderwijs aan Hogeschool PXL
dc.creator : Hulsmans, Jolien
dc.subject :
dc.description.abstract : Uit een grondig vooronderzoek naar de problematiek binnen het onderwijslandschap is zowel uit de literatuur als uit eigen ervaring gebleken dat er vier belangrijke noden zijn. 1 Er is nood aan leerkrachten, zowel jong als oud, die kunnen differentiëren en inspelen op verschillen tussen leerlingen, zowel binnen als buiten het klaslokaal. 2 Er is nood aan een goede aanvangsbegeleiding ter ondersteuning van zowel stagiairs als startende leerkrachten om zo de praktijkschok en uitval op te vangen. 3 Er is nood aan professionele ontwikkeling, een leerproces dat onderweg niet uitdooft, waar kritische zin op en reflectie naar goed leraarschap zowel uitgangspunt als doel zijn. 4 Er is nood aan samenwerking en vertrouwen tussen lerarenopleidingen en secundaire scholen die leidt naar een gedeelde verantwoordelijkheid in het opleiden van toekomstige leerkrachten. Het traject werkplekleren kan een drijfveer zijn om in deze noden te voldoen. Wanneer dit traject goed uitgewerkt is, en gezien wordt als meer dan enkel maar extra praktijkervaring, kan het zelfs bijdragen aan een hoger concept, namelijk het samen opleiden. Binnen het concept samen opleiden is het uitbouwen van een goede samenwerking tussen de partners van groot belang en staat het creëren van een gedeelde visie op goed leraarschap en op het opleiden van toekomstige leraren centraal. Zo wordt er een win-win-winsituatie voor alle partners beoogt. Binnen deze bachelorproef is er concreet onderzoek gedaan naar de wijze waarop het concept samen opleiden met als instrument het traject werkplekleren kan bijdragen aan een meer kwalitatieve lerarenopleiding secundair onderwijs.
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2021
dc.type : Bachelorproef
dc.format : application/pdf
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217a85edf6017a8626f49d09fd
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs (uitdovend EB-ECO)
etd.degree.level : Bachelor
etd.degree.discipline : Economie - Nederlands
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer