Abstract : Dit actie-onderzoek beschrijft de uitdagingen die leerlingen van een
logistieke/verkoopopleiding ondervinden bij het vinden van geschikte stageplekken. De
vernieuwde eindcompetenties zijn nog niet duidelijk geïntegreerd in de dagelijkse werking.
Leerlingen vinden het moeilijk vinden om passende stageplekken te vinden en de leerkracht
moet veel inspanningen leveren om voor elke leerling een geschikte stageplek te vinden.
Het actie-onderzoek heeft als doel een passende tool (vragenlijst) te ontwikkelen die
leerlingen op een laagdrempelige maar efficiënte manier helpt in hun zoektocht naar een
geschikte stageplek.
Via deze tool worden leerlingen ondersteund bij het zelfstandig oriënteren binnen het
stageaanbod met aandacht voor hun interesses en wensen. Door middel van vragen kunnen
leerlingen zelfkennis opbouwen, zelfreflectie toepassen en meer inzicht krijgen in hun
persoonlijke noden en professionele verwachtingen. Deze tool geeft de leerkracht tijd en
ruimte geven om zich meer te richten op kwalitatief werk, zoals de begeleiding en het welzijn
van de leerlingen voor, tijdens en na de stage. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Bylois, N. (2023). Leerlingen organisatie & logistiek vinden zelf hun droomstage!.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82189043c83018906a0f0350051.
|