About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
dc.title : Scholen en musea: 'Mozes en de berg'
dc.creator : Clijsters, Elien
dc.subject :
dc.description.abstract : Als student project kunstvakken en plastische opvoeding kom ik in aanraking met de wisselwerking tussen het onderwijs en het culturele werkveld. Je komt met beide partijen in contact en plukt er de voordelen van. Helaas is er ook een keerzijde aan de medaille. Tijdens mijn opleiding heb ik gemerkt dat scholen meestal niet op de hoogte zijn van het educatieve aanbod van culturele instellingen. Omgekeerd merk ik ook dat de culturele instellingen ‘klagen’ dat scholen niet ingaan op het aanbod zoals gewenst. Deze confrontatie maakte me nieuwsgierig naar de achterliggende oorzaak en dit zal dan ook het centrale thema zijn in mijn onderzoek. Aan de hand van een literatuurstudie geef ik meer toelichting wat cultuur nu precies is en wat cultuureducatie inhoudt. Daarnaast bevat dit afstudeerproject een casestudy van de Musea in Maaseik. Ook zij ondervonden een kloof tussen scholen en culturele instellingen. Met dit afstudeerproject heb ik geluisterd naar beide partijen en onderzocht wat de tekortkomingen zijn. Wat moet er veranderen, wat kan er beter, wat is er al goed en wat gaan we doen om dit probleem te verhelpen? Het is nu aan hen om actie te ondernemen.
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2015
dc.type : Afstudeerproject
dc.format :
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c32755c2a3304
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
etd.degree.level : Bachelor
etd.degree.discipline :
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer