About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
dc.title : De spelregels. Hoe reclame doelgericht vormgeven voor kinderen
dc.creator : Gaethofs, Eva
dc.subject :
dc.description.abstract : Mijn scriptie is een onderzoek om mijn masterproject ‘Kinderen en de verwenmaatschappij’ te ondersteunen. Het is een bewustmakingscampagne om kinderen van 10-12 jaar bewuster te maken van de waarde van een gsm en om juist gebruik te stimuleren. Om een zo optimaal mogelijke campagne te creëren analyseer ik commerciële reclames en bewustmakingscampagnes. Om een besluit te kunnen trekken welke parameters werken bij kinderen van 6 tot 14 jaar. In de analyse refereer ik naar de ontwikkelingspsychologie van kinderen, om de achterliggende redenen van hun gemaakte keuzes te ontdekken. Een antwoord op mijn vraagstelling: hoe communiceer ik met kinderen via reclame? Via parameters die ik categoriseerde onder: identificeren, humor, recreatie en karakters. Maar, door de ontwikkelingspsychologie zitten kinderen van verschillende leeftijden in een ander ontwikkelingsstadium, waardoor wij ze anders moeten benaderen. 10 à 12 jarigen zitten in een realistische fase tegenover 4 à 5 jarigen zitten nog in de magische fase. Ten tweede is er een groot verschil tussen jongens en meisjes, waardoor een onderzoek naar de leefwereld van belang is.
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2014
dc.type : Onderzoeksartikel
dc.format :
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214d8fbcc5014d9ab509790abc
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Bachelor of Arts in de beeldende kunsten PXL
etd.degree.level : Master
etd.degree.discipline : Grafisch ontwerp-Reclamevormgeving
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer