About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Identiteit in de popmuziekindustrie

2020
Jordens, Jana
Master of Arts in de beeldende kunsten

Abstract :
Dit onderzoek is een zoektocht naar verbanden tussen identiteit, popmuziek en sociale media. Identiteit komt tot stand door reflectie ten opzichte van de ander, iets wat ook vaak voorkomt bij artiesten in de muziekindustrie. Maar die popsterren zijn zelf, met extra druk van hun management, ook veel bezig met hun imago om hun populariteit te behouden.
Gezien het belang van show en het visuele in deze industrie speelt sociale media hierin ook een grote rol. Deze media brengen echter enkele problemen met zich mee rond schoonheidsidealen en prestatiedruk.
Aan de hand van deze ondervindingen heb ik een alter-ego gecreëerd die een kritische blik heeft op de pop-industrie. Een visuele identiteit met de traditionele media van een popster, maar in een futuristisch en origineel jasje.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 800 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Jordens, J. (2020). Identiteit in de popmuziekindustrie. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82171548afd017154b6eb5f09f7.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer