About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
dc.title : Taalgebruik van niet-taalleerkrachten in de klas
dc.creator : Wouters, Dagmar
dc.subject :
dc.description.abstract : Taal, leren en denken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Hoe kan het onderwijs de taalontwikkeling van leerlingen stimuleren en zo hun leerresultaten verbeteren? Of concreter: op welke manier kunnen niet-taalleerkrachten tijdens hun les aan de taalontwikkeling van hun leerlingen werken? Taalgericht vakonderwijs oftewel contextrijk onderwijs, vol interactie en taalsteun biedt een antwoord op deze vraag. Mijn afstudeerproject kadert binnen taalgericht vakonderwijs en onderzoekt eerst het taalgebruik van niet-taalleerkrachten aan de hand van een kijkwijzer gebaseerd op de Kijkwijzer Taalgericht Vakonderwijs. De gegevens van de observaties vormen het vertrekpunt voor de didactische suggesties. Deze didactische suggesties stellen de niet-taalleerkrachten in staat om tijdens de les de taalontwikkeling van de leerlingen te stimuleren. Onderwijst u een niet-taalvak en bent u benieuwd naar de mogelijkheden om taalgericht vakonderwijs binnen uw les te realiseren? Of bent u simpelweg geïnteresseerd in taalgericht vakonderwijs en de praktijk hiervan? Voel u dan vrij om deze bundel te raadplegen.
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2015
dc.type : Afstudeerproject
dc.format : application/pdf
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c3271eed8281c
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
etd.degree.level : Bachelor
etd.degree.discipline :
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer