Abstract : Elke school met een werkplaats en een daarbij horend magazijn heeft dezelfde problematiek omtrent de gebruikte materialen. Elk schooljaar gaat er materiaal kapot of ontbreekt er wel iets. Hierdoor moet er materiaal worden hersteld of worden bijbesteld. Want de leerlingen hebben dit nodig om hun oefeningen te kunnen maken. Als leerkracht probeer je op het einde van de dag ervoor te zorgen dat de leerlingen alles terug binnen brengen.
Dit onderzoek richt zich er dan ook hoofdzakelijk op om het huidige magazijn te optimaliseren. Doordat de school gaat verhuizen naar nieuwe gebouwen wordt het magazijn vernieuwd en kunnen er ook veranderingen en vooral verbeteringen worden aangebracht.
Allereerst start het onderzoek met een omschrijving van het praktijkprobleem. Hieruit is de onderzoeksvraag met de bijbehorende deelvragen uit voort gekomen. Als volgende zal de methodiek van het onderzoek behandeld wordt. Een theoretisch onderdeel volgt waarbij zowel de indeling van een magazijn als de noden van de school worden behandeld. De overige deelvragen worden ook behandeld in het theoretisch gedeelte. Het volledig uitgewerkt ontwerp kan u hierna terugvinden. Als bijlage zijn er nog handleidingen ter beschikking voor zowel de leerlingen als leerkrachten. Als laatste is er nog een kritische conclusie terug te vinden. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Damiaens, K. (2023). Optimalisatie van het magazijn in het praktijklokaal.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188bf46290188bf498f1b0041.
|