About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

MoodLift

2023
Mahner, Kenyiro
Master of Arts in de beeldende kunsten

Abstract :
Binnen dit onderzoek is er gekeken naar de functionele en ontwerpmatige onderdelen die nodig zijn bij ontwerpen van een smartphone applicatie, die studenten (18-25) aanzet tot bewegen. Dit aanzetten tot bewegen zou op zijn beurt stress- angst- en depressieve gevoelens moeten verminderen of zelfs voorkomen.

Hierdoor worden uiteraard verschillende onderdelen besproken. Eerst en vooral wordt er gekeken naar het probleem omtrent het psychologisch onwel zijn en wat hier betrekking tot heeft. Vervolgens wordt beweging besproken met daarin, wat de positieve en eventuele negatieve invloeden zijn waarna de richtlijnen besproken worden om te zien waaraan men zich moet voldoen.

Om vandaaruit de applicatie te creëren moet gekeken worden hoe de verschillende functionele aspecten hierin verwerkt worden en hoe de gebruikservaring kan worden beïnvloed in functie van het doelpubliek. Het belang van Gamification, micro motion en andere wetmatigheden worden hierbij besproken.

Vervolgens en als laatste wordt het ontwerpmatige aspect bekeken, waarbij ik een persoonlijk ontwerpproces doorloop, om zo te kijken wat mogelijk is en welke richting ik naartoe kan gaan.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 200 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Mahner, K. (2023). MoodLift. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82189043c830189069ccb390029.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer