About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Neuropsychologie in het onderwijs

2022
Verbeeck, Sietske
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs

Abstract :
Deze bachelorproef gaat over het al dan niet integreren van neuropsychologie in het onderwijs. Het theoretisch gedeelte bestaat uit een grondige literatuurstudie over de neuropsychologie.

Om na te gaan of het zinvol is om dit thema aan te bieden in de klas, werden een aantal leerkrachten bevraagd. Hieruit zijn een aantal interessante inzichten gekomen die in de bachelorproef werden opgenomen.

Voor het praktische deel werden eerst bestaande handboeken geanalyseerd om uit te zoeken in welke mate neuropsychologie reeds geïntegreerd was. Vervolgens werd er nieuw lesmateriaal ontworpen. Dit bestaat uit een lesbundel met bijhorende PowerPoint, dit kan gedownload worden aan de hand van de QR-code die terug te vinden is in de bachelorproef. Er werden verschillende werkvormen gebruikt om de leerlingen te motiveren.

De doelgroep waarvoor de lessen werden ontworpen zijn de leerlingen van de richting 'Maatschappij en welzijn’ van het derde middelbaar.

Full text:
File Size Type Checksum  
Verbeeck_Sietske_Neuropsychologie_in_het_onderwijs_2021_2022.pdf 2 MB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 394 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Verbeeck, S. (2022). Neuropsychologie in het onderwijs. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181b948890181b949b87f000d.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer