|
|
Home |
|
|
dc.title : |
Identiteit in de popmuziekindustrie
|
dc.creator : |
Jordens, Jana
|
dc.subject : |
|
dc.description.abstract : |
Dit onderzoek is een zoektocht naar verbanden tussen identiteit, popmuziek en sociale media. Identiteit komt tot stand door reflectie ten opzichte van de ander, iets wat ook vaak voorkomt bij artiesten in de muziekindustrie. Maar die popsterren zijn zelf, met extra druk van hun management, ook veel bezig met hun imago om hun populariteit te behouden.
Gezien het belang van show en het visuele in deze industrie speelt sociale media hierin ook een grote rol. Deze media brengen echter enkele problemen met zich mee rond schoonheidsidealen en prestatiedruk.
Aan de hand van deze ondervindingen heb ik een alter-ego gecreëerd die een kritische blik heeft op de pop-industrie. Een visuele identiteit met de traditionele media van een popster, maar in een futuristisch en origineel jasje. |
dc.publisher : |
Hogeschool PXL |
dc.contributor : |
|
dc.date : |
2020 |
dc.type : |
Onderzoeksartikel |
dc.format : |
|
dc.identifier : |
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82171548afd017154b6eb5f09f7 |
dc.language : |
dut
|
dc.rights : |
All rights reserved |
etd.degree.name : |
Master of Arts in de beeldende kunsten |
etd.degree.level : |
Master |
etd.degree.discipline : |
Grafisch ontwerp - Grafische vormgeving |
etd.degree.grantor : |
Hogeschool PXL |
|
|
Simple view
|
|
|
©2004-2008 - Hogeschool PXL -
webmaster -
Contact -
Disclaimer
|
|