About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Jongeren en beweging: hoe kan beweging geïntegreerd worden in de lessen van de eerste graad secundair onderwijs ter bevordering van een gezonde levensstijl?

2016
Haenen, Evelien
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
Wetenschappers raden jongeren aan om 60 minuten per dag te bewegen, zowel thuis als op school. Dit streefdoel wordt door de meeste jongeren niet bereikt. Met mijn bachelorproef wil ik streven naar beweging in andere lessen dan de lessen lichamelijke opvoeding.
Dit kan gerealiseerd worden door bewegingstussendoortjes en bewegingsintegratie. Bewegingstussendoortjes zijn eenvoudige oefeningen die men als onderbreking van de les kan gebruiken en geen verband houden met de leerinhoud van de lessen. Bewegingsintegratie of bewegend leren houdt in dat de leerstof wordt aangeleerd of verwerkt door middel van beweging.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 1818 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Haenen, E. (2016). Jongeren en beweging: hoe kan beweging geïntegreerd worden in de lessen van de eerste graad secundair onderwijs ter bevordering van een gezonde levensstijl?. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c5906ef109f9.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer