About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
dc.title : De relatie tussen kunstenaar, beeld en toeschouwer
dc.creator : Wendrickx, Brigitte
dc.subject :
dc.description.abstract : Als je succesvol wil integreren in een vreemd land, ga je beter eerst even na wat de gebruiken zijn en welke regels er dienen nageleefd te worden, leer je de taal en pas je je gedragingen aan. Ik had dit niet anders bij mijn "immigratie" naar de kunstwereld. Waar moet ik rekening mee houden? Wat moet ik kunnen? Wat betekent het, voor mij en voor de ander? Vooraleer ik beeldend aan de slag kon, was het voor mij van essentieel belang om eerst een antwoord op deze vragen te formuleren. Ik heb ondervonden dat er in de kunstwereld weinig of zelfs geen opgelegde regels en wetten meer zijn. De absolute vrijheid van de kunstenaar primeert. Er zijn met andere woorden geen algemeen geldende antwoorden op deze vragen voorhanden. In het hierna volgende artikel licht ik mijn zoektocht toe. Daarna leg ik uit waarom het totaal ontbreken van elk kader leidt tot een problematische situatie, niet alleen voor mezelf, maar ook voor andere kunstenaars en voor de geloofwaardigheid van de kunst als geheel. Tenslotte zoek ik uit welke houding de individuele kunstenaar zou moeten aannemen om deze problematische situatie op te heffen.
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2016
dc.type : Onderzoeksartikel
dc.format :
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c5aaa2ea1e35
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Master of Arts in de beeldende kunsten
etd.degree.level : Master
etd.degree.discipline : Vrije kunsten: vrije grafiek
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer