About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

"Ik wiebel, dus ik luister". Onderprikkelde en overprikkelde leerlingen in de klas

2022
Janssen, Benthe
Educatieve bacheloropleiding voor lager onderwijs

Abstract :
"Zit nu eens stil!", "Stop met babbelen en werk verder!", "Stop eens met dat tikkende geluid,
leg je pen neer!", ... Steeds meer leerkrachten gaan in de klas aan de slag met koptelefoons
en wiebelkussens om leerlingen tot rust te brengen. Weinigen verdiepen zich echt in de
oorzaak van dit gedrag en deze hulpmiddelen. In mijn bachelorproef analyseerde ik het
WOBBLE-stappenplan om de prikkelverwerking bij kinderen gericht te observeren en zinvolle
interventies voor te stellen. WOBBLE staat voor "Wiebelkinderen Onderzoek naar Betere
Breinprestaties en LeerEffecten". Zo leerde ik het storend gedrag correct te interpreteren en
leerlingen hierin gepast te ondersteunen i.p.v. te oordelen of te bestraffen. Via deze
bachelorproef hoop ik dat dit onderwerp steeds meer aandacht zal krijgen binnen het
onderwijs

Full text:
File Size Type Checksum  
JanssenBrenthe_bachelorproef.pdf 5 MB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 501 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Janssen, B. (2022). "Ik wiebel, dus ik luister". Onderprikkelde en overprikkelde leerlingen in de klas. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82181b957990181b95a444c0115.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer