About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
ETD
Title : Diaweet. Zelfmanagement stimuleren bij schoolkinderen met diabetes
Author :
Ruelens, Jona
Abstract : Diabetes type 1 is één van de meest voorkomende chronische ziektes onder kinderen, dewelke zoveel meer omvat dan gewoon minder snoep eten. Het beïnvloedt hun dagelijks leven door onder andere de meerdaagse suikermetingen en nodige aandacht rond voeding. Momenteel nemen veel ouders deze last op zich, toch is het noodzakelijk om deze schoolkinderen zelfmanagement bij te brengen rond hun diabetes zodat ze niet worden beperkt in hun ontwikkeling van hun zelfbeeld en zelfredzaamheid. De conceptuele app Diaweet en bijhorende glucosetracker heeft als doel om deze kinderen op een speelse manier visueel informatie bij te brengen rond hun diabetes. Naast deze informatie worden via de tracker de suikerwaardes ook opgemeten en gedeeld met de ouders. Wanneer de glucosetracker een zorgwekkende suikerwaarde meet, zullen de ouders ook meteen worden verwittigd door het ingebouwde meldingssysteem. Deze biedt de ouders de mogelijkheid om hun kind met een gerust hart te kunnen achterlaten op school of bij vriendjes.
Publisher : Hogeschool PXL
Publication date : 2019
Full text :
File Size Type Checksum  
Ruelens.pdf 4 MB PDF MD5 Open file
Appendices :
File Size Type Checksum  
Type : Onderzoeksartikel
Language :
Dutch
Rights : All rights reserved
Degree name : Master of Arts in de beeldende kunsten
Degree level : Master
Discipline : Grafisch ontwerp - Illustratieve vormgeving
Grantor of degree : Hogeschool PXL
Department : PXL-MAD
Awards :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Created : 10/01/2020 10:07
Last modified : 03/02/2020 21:30
Collections :
Grafisch ontwerp
2019
11502485
Views : 3739
Downloads : 266
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer