Abstract : 'Hoe kan de leerkracht van de jongste kleuters het vrij spel zowel binnen als buiten stimuleren aan de hand van gedragspatronen?’, op deze vraag zocht ik een antwoord tijdens het uitwerken van mijn bachelorproef. Vanuit mijn onderzoeksvraag ontstonden drie thema’s waarmee ik aan de slag ging: de jongste kleuter, diepgaand vrij spel en gedragspatronen.
Mijn uiteindelijke onderzoeksdoel was het creëren van een middel dat in kaart brengt op welke manier je gedragspatronen kan gebruiken om het spel van de jongste kleuters zowel binnen als buiten te stimuleren. Door foto’s te maken van het spel van de kleuters en tijdens het observeren een focus te leggen op de gedragspatronen, streefde ik mijn onderzoeksdoel na. Ik ging aan de slag in verschillende onderzoekcontexten, zowel binnen in de klas als buiten op de speelplaats. Uiteindelijk creëerde ik twee moodboards en een informatieboekje over de gedragspatronen. Dit ontwerp dient als inspiratie voor andere leerkrachten: inspiratie voor de invulling van de hoeken, maar ook inspiratie voor het stimuleren van het spel op de speelplaats. |
If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):
Wilms, S. (2021). Aan de hand van gedragspatronen het vrij spel zowel binnen als buiten stimuleren.
Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved
from
http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8217a867d69017a867f5328011f.
|