About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,289 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
dc.title : De digitalisering van de verzekeringsmakelaar
dc.creator : Schols, Jessica
dc.subject :
dc.description.abstract : In ons dagdagelijkse leven speelt de digitalisering steeds meer een belangrijke rol. Ook in de wereld van de verzekeringen staat de toenemende digitalisering centraal. Verzekeringsmakelaars kunnen niet achterblijven om digitale diensten aan te bieden aan de klant en dit onder meer door de MiFID-regelgeving. Daarnaast hebben klanten ook andere verwachtingen in vergelijking met vroeger en als makelaar moet men proberen om hier zo goed mogelijk op in te spelen. Voor verzekeringsmakelaars is het dus een hele uitdaging om hun businessmodel aan te passen en om de digitalisering zo efficiŽnt mogelijk te implementeren binnen hun kantoor. Hoe gaat men als verzekeringsmakelaar om met deze digitale uitdagingen en wat zijn de verwachtingen van de consument? Tijdens mijn onderzoek bestudeer ik alles vanuit deze twee invalshoeken. Via interviews met enkele verzekeringsprofessionals ga ik op zoek naar enerzijds de opportuniteiten voor de verzekeringsmakelaar in een digitale werkomgeving en anderzijds de uitdagingen die hem te wachten staan. Bovendien zal ik nagaan in welk stadium verzekeringsmakelaars zich momenteel bevinden bij de overgang naar een paperless office en ik zal ook een overzicht geven van de beheersoftware die hiervoor ter beschikking wordt gesteld. Via een online enquÍte zal ik vervolgens nagaan in hoeverre de consument voorstander, dan wel tegenstander is van het digitaal beheren van zijn verzekeringsdossier en in hoeverre hij opteert voor het indienen van een digitale schadeclaim. Mijn bedoeling is om de meest efficiŽnte werkwijze te vinden, zodat de verzekeringsmakelaar meer tijd kan besteden aan zijn vertrouwensrelatie met de klant. Dit komt immers zowel de verzekeringsmakelaar als de klant ten goede. TREFWOORDEN: -verzekeringsmakelaar -digitalisering -paperless office COLLATIE: 57 blz., waarvan 4 bijlagen
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2016
dc.type : Bachelorproef
dc.format :
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c59b47e41525
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Professionele bachelor in het bedrijfsmanagement
etd.degree.level : Bachelor
etd.degree.discipline : Financie- en verzekeringswezen
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer