About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
ETD
Title : Interdisciplinaire leerwerkplaats. ‘Een studie omtrent de nodige vaardigheden en kennis voor een student professional binnen een interdisciplinaire leerwerkplaats.’ Een literatuur- en praktijkonderzoek.
Author :
Maesen, Rachelle
Mouton, Stefanie
Abstract : Titel: Interdisciplinaire leerwerkplaats: ‘Een studie omtrent de nodige vaardigheden en kennis voor een student professional binnen een interdisciplinaire leerwerkplaats.’ Een literatuur- en praktijkonderzoek.
Door: Rachelle Maesen en Stefanie Mouton
Promotor: Myriam Westhovens

Inleiding: Dit project omvat een onderzoek naar het interdisciplinair werken binnen de gezondheidszorg. De bedoeling is om te gaan kijken, indien men studenten interdisciplinair en competentiegericht opleidt, dit kan leiden tot een betere kwaliteit van zorg voor de patiënten.

Doel: De studie heeft als doel te onderzoeken wat interdisciplinair werken concreet betekent en aan welke competenties men moet voldoen om in een interdisciplinair team te kunnen functioneren als student professionals. Uiteindelijk zal er gekeken worden, hoe een werkbegeleider een coachende rol op zich kan nemen, ten aanzien van de student binnen een interdisciplinaire leerwerkplaats (LWP).

Methode: De literatuur is gevonden via een systematisch literatuuronderzoek, door raadpleging van verschillende databanken. Verder is er informatie gehanteerd uit het handboek (Vyt, 2012). Er is onderzoek gedaan naar informatie omtrent een leerwerkplaats. Hiervoor is er externe informatie gezocht via een bezoek aan Hogeschool Zuyd. Als bijkomende literatuur is het boek “De leerwerkplaats: samen leren in de praktijk” (Havekes, & Drenth, 2005) dat verkregen is via onze promotor, gehanteerd. Verder zijn er ook nog bijkomende artikels verkregen via onze promotor rond interdisciplinair werken.

Resultaten: De resultaten zijn bekomen via twee projectstages. Hier zijn de beroepsprofielen bevraagd en geregistreerd in een matrix. Hiernaast is er een bevraging gebeurd omtrent de organisatie van een leerwerkplaats. Deze gegevens zijn vergeleken binnen de twee projectstages, waarbij een analyse gebeurde tussen de verschillen en gelijkenissen van de beroepsprofielen. Deze verschillen en gelijkenissen werden al dan niet, beargumenteerd, onderbouwd vanuit de literatuur.

Conclusie: Om een LWP te realiseren en te laten slagen, dienen derdejaars studenten te beschikken over interdisciplinaire competenties. Deze zijn namelijk: communiceren, informeren, samenwerken, luisteren, flexibiliteit, integriteit, energie, plannen en organisatie.
Publisher : Hogeschool PXL
Publication date : 2015
Full text :
File Size Type Checksum  
Appendices :
File Size Type Checksum  
Type : Afstudeerproject
Language :
Dutch
Rights : All rights reserved
Degree name : Professionele bachelor in de ergotherapie
Degree level : Bachelor
Discipline :
Grantor of degree : Hogeschool PXL
Department : PXL-Healthcare
Awards :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Created : 19/03/2015 15:30
Last modified : 15/03/2016 17:14
Collections :
2015
3120333
Ergotherapie
Views : 2821
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer