About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Amai, mijn (h)oren !?

2015
Vander Mierde, Saskia
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
“Music is to the soul what words are to the mind.”
Isaac Brock

Muziek werkt aanstekelijk. Het kan je opbeuren, ontroeren of je laten nadenken over gebeurtenissen in je leven. Muziek is meer dan een leuke beat. Vaak schuilt er een diepere betekenis achter.

Zoek jij wel eens de betekenis van je lievelingslied op? Of kijk jij zo nu en dan eens aandachtig naar een nieuwe videoclip? Achter een muziektekst schuilt immers vaak meer dan je denkt.

In het afstudeerproject met als titel ‘Amai, mijn (h)oren !?’ krijgt muziek een plaats binnen de klasmuren. Er wordt namelijk onderzocht hoe muziek en een goede doordachte didactische aanpak informatievaardigheden kunnen stimuleren.

Dit project omvat vijf lespakketten (die zowel afzonderlijk als samen gegeven kunnen worden) met steeds een ander lied als vertrekpunt. Om aan te tonen hoe breed de waaier van mogelijkheden is voor dit project werd er gekozen voor een mix tussen bekende en minder bekende nummers, genres en artiesten.

Zoekt u voor uw PAV-lessen een vernieuwende themabundel om de informatievaardigheden van uw leerlingen uit te dagen? Neem dan zeker en vast een kijkje in het afstudeerproject ‘Amai, mijn (h)oren’!

Full text:
File Size Type Checksum  
Afstudeerproject_VanderMierde.pdf 2 MB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 5867 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Vander Mierde, S. (2015). Amai, mijn (h)oren !?. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c32754e9532e1.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer