About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Actieve werkvormen in de lessen Nederlands

2014
Ruette, Ruben
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
Mijn naam is Ruben Ruette. In het kader van mijn afstudeerproject heb ik ervoor gekozen om zelf actieve werkvormen te ontwikkelen voor de lessen Nederlands. Hierbij vertrek ik vanuit bekende televisieformats. Dit onderwerp spreekt me erg aan, aangezien we tegenwoordig streven naar onderwijs dat de leerlingen actief aan het denken zet.

In dit eindwerk vindt u ook een theoretisch luik. Hierin gaan we dieper in op wat actieve werkvormen nu eigenlijk zijn. Daarnaast nemen we ook de leerplannen onder de loep. Tot slot vindt u een verslag van een interview met twee uitgeverijen van handboeken. Hierin bekijken we hun visie op activerend onderwijs en de manier waarop ze dit laten zien in hun handboeken.

In dit afstudeerproject presenteer ik u werkvormen in de vorm van een quiz, bekend van televisieprogramma’s als: De Slimste Mens ter Wereld, de Pappenheimers, De klas van Frieda, enzovoorts.

Daarnaast werd het bekende gezelschapsspel ‘Cluedo’ omgevormd tot een heus interactief spel dat met de hele klas kan worden gespeeld. Dit spel wordt zowel digitaal als op een speelbord gespeeld.

Ik hoop dat mijn afstudeerproject u zal inspireren om de gepresenteerde werkvormen in uw lessen te gebruiken.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 2368 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Ruette, R. (2014). Actieve werkvormen in de lessen Nederlands. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214a61f553014a6201e2351625.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer