About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

De kracht van interactie

2023
Vuurstaek, Charlotte
Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs (verkort)

Abstract :
Dit actieonderzoek richt zich op het onderzoeken van de toepassing en voordelen van interactieve werkvormen binnen de derde graad van het secundaire onderwijs. De groeiende vraag naar effectievere onderwijsmethoden die de betrokkenheid en het leerproces van leerlingen kunnen verbeteren, maakt het noodzakelijk om de optimale toepassing van interactieve werkvormen te onderzoeken. Het praktijkprobleem ligt bij het gebrek aan motivatie. Het onderzoek beantwoordt de vraag: "Hoe kunnen interactieve werkvormen optimaal worden toegepast in de derde graad van het onderwijs en welke voordelen biedt dit in hun verdere carrière?" Het onderzoek omvat verschillende onderdelen. Allereerst wordt een literatuurstudie uitgevoerd om inzicht te krijgen in interactieve werkvormen en hun toepassingen. Vervolgens worden interactieve werkvormen geobserveerd, zoals planmatig werk, groepswerk, rollenspelen en quizzen. Daarnaast werd er een enquête afgenomen om te onderzoeken wanneer en in welke mate interactieve werkvormen momenteel worden toegepast in de derde graad van het onderwijs. Tot slot wordt er een case studie uitgevoerd om de voordelen van interactieve werkvormen voor leerlingen in hun verdere carrière te onderzoeken. Het theoretisch kader biedt een uitgebreide uitleg over interactieve werkvormen, hun belang, toepassingsgebieden en voordelen. Er wordt ingegaan op de overgang van traditionele naar interactieve lesmethoden en specifiek op groepsopdrachten als een voorbeeld van een interactieve werkvorm. Op basis van de verzamelde data wordt een conclusie getrokken over het gebruik en de effectiviteit van interactieve werkvormen in de derde graad van het onderwijs.. Het onderzoek wordt ondersteund door een literatuurlijst en bijlagen met relevante documentatie en enquêtes.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 212 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Vuurstaek, C. (2023). De kracht van interactie. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education UP.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82188be0ed70188be11d79f023c.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer