About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
ETD
Title : Pimp My Actua
Author :
Spaas, Tom
Abstract : “Actualiteit is saai!”. “Ik ken daar niks van.” “Baah, actualiteit!” Zijn dit de woorden van je leerlingen? Dringend tijd om hier verandering in te brengen.

Iedere dag worden leerlingen geconfronteerd met actualiteit. Op een zinvolle manier dit gegeven in de les PAV integreren is niet altijd evident. Echter zijn veel leerlingen ervan overtuigd dat actualiteit boeiend en leerzaam kan zijn, maar wat is actualiteit, waar vinden we actualiteit, welke redenen zijn er om de actualiteit een plaats te geven in de lessen en hoe kunnen we die actualiteit dan aanbieden aan de leerlingen?

Door kranten, televisie, sociale media, enzovoort komen we op ieder moment in aanraking met actualiteit. Deze bepaalt ons dagelijks handelen, het kan gevolgen hebben voor de toekomst en we kunnen er lessen uit trekken. Bovendien kan actualiteit heel leerrijk en motiverend zijn voor leerlingen. Actualiteit is een mogelijkheid om bepaalde thema’s aan te brengen en te verduidelijken. Je werkt dus voortdurend aan functionele vaardigheden.

Leerlingen actief betrekken bij het verwerken van actuele feiten is de rode draad van dit project. Daarom heb ik voor dit afstudeerproject ‘de actualiteitspilaar’ uitgewerkt.

Neem dit eindwerk bij de hand en ontdek hoe de actualiteitspilaar de actualiteit integreert in de lessen op een educatieve, aantrekkelijke en vooral actieve manier.
Publisher : Hogeschool PXL
Publication date : 2015
Full text :
File Size Type Checksum  
Appendices :
File Size Type Checksum  
Type : Afstudeerproject
Language :
Dutch
Rights : All rights reserved
Degree name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
Degree level : Bachelor
Discipline :
Grantor of degree : Hogeschool PXL
Department : PXL-Education
Awards :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Created : 19/03/2015 15:29
Last modified : 20/08/2015 13:43
Collections :
2015
3060069
Secundair onderwijs
Views : 2810
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer