About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018


1,068 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
dc.title : Outlook in STW
dc.creator : Berghmans, Karen
dc.subject :
dc.description.abstract : Ben jij op zoek naar een actueel project waarin leerlingen van vier Sociaal- en Technische Wetenschappen meer leren over e-mail- en agendabeheer, SkyDrive en Office 365? Wil jij met jouw leerlingen meer bereiken door in te spelen op de verschillende vakoverschrijdende eindtermen zoals zelfredzaamheid, verantwoordelijkheid en leren leren? Dit kant- en -klare project is ontwikkeld om niet alleen jouw leerlingen maar ook jezelf hierin te ondersteunen! Leerlingen van Sociaal- en Technische Wetenschappen worden in dit project ondersteund door het virtueel kantoor Chocolaté waarbij elke leerling een specifieke functie uitvoert. De leraar neemt de rol als begeleider op zich terwijl de leerlingen hun eigen leerproces meer in handen horen te nemen. Opdrachten gericht aan een functie worden door de leerlingen gemaakt met behulp van een begeleid zelfstandig leren bundel. Hierbij houdt dit project rekening met de diversiteit tussen leerlingen. Zo kan de lerende kiezen om het stappenplan al lezend of kijkend, dit met behulp van instructiefilmpjes, door te nemen. De leraar wordt voorzien van de nodige documenten om het project in goede banen te leiden. Toch ligt de verantwoordelijkheid voornamelijk bij de leerlingen die ervoor moeten zorgen dat de organisatie van het project niet in het gedrang komt. Zo zal de directeur in het begin van elke les een vergaderverzoek versturen. Leerlingen horen dit vergaderverzoek pas te accepteren of te weigeren wanneer ze deze taak in hun situatieschetsen terugvinden. Bijvoorbeeld als directeur ben je het vergaderverzoek vergeten te versturen. Dit kan ervoor zorgen dat de collega’s in de problemen kunnen geraken…
dc.publisher : Hogeschool PXL
dc.contributor :
dc.date : 2014
dc.type : Afstudeerproject
dc.format : application/pdf
dc.identifier : http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214a61f553014a61ffd5c50c92
dc.language : dut
dc.rights : All rights reserved
etd.degree.name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
etd.degree.level : Bachelor
etd.degree.discipline :
etd.degree.grantor : Hogeschool PXL
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer