About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018


1,068 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home
ETD
Title : Strips in de les geschiedenis
Author :
Neven, Joram
Abstract : Voor mijn afstudeerproject kijk ik naar een stripverhaal als een bron waaruit je historische informatie kan halen.
Voor de leerkracht geschiedenis kan het soms moeilijk zijn om de leerlingen te motiveren en geboeid te houden voor het vak. Uit mijn eigen stages heb ik ondervonden dat de aandacht van de leerlingen kan worden getrokken door in de les geschiedenis veel beeldmateriaal te gebruiken. Daaronder vallen ook stripverhalen.
Strips met een historisch onderwerp zijn een geweldige manier om beelden van het verleden te reconstrueren.
In dit afstudeerproject wil ik aantonen hoe je van historische strips gebruik kan maken in de les geschiedenis. Maar het is ook best dat op een didactisch verantwoorde manier wordt besproken waarom nu juist stripverhalen.
Tenslotte kijkt dit werk naar de mogelijke strips die kunnen gebruikt worden en zijn er enkele uitgewerkte lessen met strips die leerkrachten direct kunnen gebruiken in de praktijk.
Publisher : Hogeschool PXL
Publication date : 2014
Full text :
File Size Type Checksum  
NevenJoram_140606_StripsInDeLesGeschiedenis.pdf 28 MB PDF MD5 Open file
Appendices :
File Size Type Checksum  
Type : Afstudeerproject
Language :
Dutch
Rights : All rights reserved
Degree name : Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs
Degree level : Bachelor
Discipline :
Grantor of degree : Hogeschool PXL
Department : PXL-Education
Awards :
Status : PUBLISHED
Persistent Identifier :
Created : 19/12/2014 11:04
Last modified : 20/02/2015 17:05
Collections :
2014
3160030
Secundair onderwijs
Views : 909
Downloads : 166
 
 

Simple view




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer