About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,289 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Lessenpakket PO. Diversiteit in al zijn aspecten

2015
Lekens, Kevin
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
Onze samenleving is altijd al divers geweest en wordt dat steeds meer. We evolueerden van een gemeenschap, waarin iedereen zoveel mogelijk hetzelfde moet zijn naar een open samenleving die diversiteit wil ondersteunen en de voordelen ervan inziet. Toch zijn er binnen die samenleving nog erg veel ongelijkheden, vooroordelen en onduidelijkheden.

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat deze problemen opgelost geraken en we het maximale uit deze diverse samenleving kunnen halen? Het onderwijs speelt daar een grote rol in! Zij dragen immers bij tot de ontwikkeling van de volgende generaties die is meer divers dan ooit. Dit project onderzoekt hoe het onderwijs die diversiteit nu juist aanpakt.

Niet alleen het onderwijs in het algemeen wordt aangepakt, maar in het bijzonder het vak plastische opvoeding. We bekijken welke mogelijkheden er te vinden zijn in de leerplannen om het werken rond diversiteit met de doelstellingen van het vak te linken. Dit in de verschillende onderwijsnetten en in de verschillende richtingen. Om zo eventueel lesmateriaal op maat te kunnen ontwikkelen.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 1620 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Lekens, K. (2015). Lessenpakket PO. Diversiteit in al zijn aspecten. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c3271df5327dd.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer