About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Spelbegeleiding UZ Leuven: van SWOT tot hernieuwde visie. Een praktische toets vanuit de theorie van Kotter

2015
Machiels, Jo
Bachelor in het zorgmanagement

Abstract :
Een SWOT bij de spelbegeleiding van UZ Leuven bracht aan het licht dat er nood was aan een vernieuwde visie rond spelbegeleiding over de verschillende pediatrische diensten heen, waar iedereen zich in kon vinden. Oorspronkelijk blind gestart, werd kort de projectstart voor de veranderingstheorie van John Kotter gekozen om het project tot een goed einde te kunnen brengen.
Na een theoretisch onderbouw wordt in de verhandeling uitgebreid aandacht besteed aan de verschillende stappen die bij het project doorlopen werden en in hoeverre Kotter in deze stappen terug te vinden is. Aansluitend worden nog aanbevelingen geformuleerd voor het verdere verloop van het project. Tot slot wordt een kritische reflectie gedaan op het project tot dusver.
Een veranderproject vraagt veel tijd, energie en organisatie. Daarbij dient veel aandacht besteed te worden aan elk van de te doorlopen stappen. Kotter is slechts één verandertheorie. Openstaan voor andere theorieën en het beste van elke theorie bundelen, zorgt waarschijnlijk voor een efficiënter proces en mogelijks een beter eindresultaat.

TREFWOORDEN: spelbegeleiding, Kotter, veranderingsmanagement

COLLATIE: 34 pagina's, 2 bijlagen

INHOUDSDESKUNDIGEN: Sophie Vaneeckhout, verpleegkundig manager '˜Groei en reproductie', UZ Leuven; Trui Vercruysse, kinderspycholoog, UZ Leuven

CONTACT: tazz_maniack@hotmail.com

Full text:
File Size Type Checksum  
BP 7e druk 17-05-2015.pdf 1 MB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 5870 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Machiels, J. (2015). Spelbegeleiding UZ Leuven: van SWOT tot hernieuwde visie. Een praktische toets vanuit de theorie van Kotter. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Healthcare.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214b78acca014c327e608f440f.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer