About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017


972 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Vervreemding bij klinische ruimtes, tussen foto en film

2014
Smets, Maarten
Master of Arts in de beeldende kunsten PXL

Abstract :
Dagelijkse werk- en leefomgevingen zijn, als producten van onze Westerse maatschappij, tot neurotische en klinische ruimtes geworden. ‘Afstandelijk Dichtbij’ en ‘Kil’ trachten via mediumeigen kwaliteiten van fotografie en film de beleving van deze ruimtes te vervreemden. Door het verdringen van de beeldende activiteit in de abstracte beeldende expressie en de bevangenheid binnen het beeldvlak kenmerkt de fotoreeks ‘Afstandelijk Dichtbij’ zich. In het verlengde hiervan vormt ‘Kil’, die de fotografische beleving verheft en de grens met film aftast. ‘Kil’ plaatst deze tijdloze ruimtes als statisch composities in opspraak met tijd in het filmnarratief, het filmbeeld neigt zo steeds terug naar de foto.
In dit artikel doe ik onderzoek naar de psychologie van beelden. Ik tast mediumeigen kwaliteiten van fotografie en film af en reflecteer steeds op de beleving van de afgebeelde ruimte.

Full text:
File Size Type Checksum  
Smets.pdf 6 MB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 724 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Smets, M. (2014). Vervreemding bij klinische ruimtes, tussen foto en film. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-MAD.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8214d8fbcc5014d9ab4e55a0a62.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer