About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,289 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Hoe kan augmented reality bijdragen tot een geslaagde fieldtrip?

2016
Vancraywinkel, Frederik
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
Een informaticaleerkracht moet in mijn ogen meer zijn dan iemand die enkel kennis overbrengt aan zijn leerlingen. Hij of zij moet ook de rol vervullen van onderzoeker en vakinhoudelijk expert en moet de leerlingen en andere leerkrachten uitdagen om meer met informatica te doen dan enkel de strikt noodzakelijke elementen uit het leerplan.

We moeten deze praktische kennis van alles wat informatica- en applicatiegerelateerd is ook proberen meer en meer te integreren in de andere vakken en ook in uitstappen. Vandaar de volgende onderzoeksvraag:
hoe kan augmented reality bijdragen tot een geslaagde fieldtrip? Maar wat is augmented reality? En wat is goed onderwijs anno 2015 eigenlijk? Deze antwoorden en antwoorden op vele andere vragen vindt u in dit afstudeerproject.

Augmented reality (AR) is een recente technologie, maar zeker de jonge generatie kent deze waarschijnlijk al. Leerlingen die in 2015 aan hun middelbare school beginnen zijn quasi opgegroeid met apps, smartphones, tablets, enzovoort. Zoals we als leerkrachten en opvoeders in spe wel weten zijn deze kinderen haast vergroeid met moderne gadgets. Zou het onderwijs hier dan kunnen op inspelen? Zouden de leerlingen hier baat bij hebben? Ik persoonlijk denk het wel, maar wie ben ik. Laten we het gewoon samen eens bekijken.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 831 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Vancraywinkel, F. (2016). Hoe kan augmented reality bijdragen tot een geslaagde fieldtrip?. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c540c60155c547e9050a02.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer