About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,289 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

De kloof tussen het Zuid-Nederlands en het Standaardnederlands. Het taalgebruik van leraars en leerlingen

2016
Gülesen, Melike
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
Taal is een belangrijk instrument in onze samenleving. We gebruiken het om met elkaar te communiceren, maar ook bij de overdracht van kennis. In Vlaanderen en Nederland gebeurt dit door middel van de Nederlandse taal. Vanwege geografische en culturele verschillen is er echter wel een verschil tussen het Zuid-Nederlands en het Standaardnederlands. Maar hoe groot is die kloof anno 2016?

De leerlingen moeten het Standaardnederlands beheersen en kunnen toepassen volgens de eindtermen. Hoe taalvaardig zijn de leerlingen? Beheersen zij het Standaardnederlands goed en kunnen zij dit ook toepassen in situaties waarin dit van hen verwacht wordt?
Zouden de leerlingen echt geen moeite hebben met onderscheid te maken tussen het Zuid-Nederlands en het Standaardnederlands? En indien ze er wel moeite mee hebben, wat zou de leraar Nederlands hieraan kunnen doen?
Deze bachelorproef biedt een antwoord op al deze vragen.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 953 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Gülesen, M. (2016). De kloof tussen het Zuid-Nederlands en het Standaardnederlands. Het taalgebruik van leraars en leerlingen. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c540c60155c54811500a50.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer