About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017


972 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

De bereikbaarheid en noden van hoogsensitieve leerlingen in het secundair onderwijs

2016
Tans, Hanne
Professionele bachelor in het sociaal werk

Abstract :
Mijn bachelorproef staat volledig in het teken van hoogsensitiviteit, een eigenschap die nog niet zo bekend is. Ondanks de eerder beperkte informatie, geniet het begrip steeds meer aandacht en hieraan wil ook ik mijn steentje bijdragen.
Op vraag van HSP Vlaanderen onderzoek ik de noden en bereikbaarheid van hoogsensitieve jongeren tussen 14 en 18 jaar. Op die leeftijd is het namelijk cruciaal te weten of je de eigenschap bezit. Hoe eerder die bewustwording plaatsvindt, hoe beter je op een gezonde en evenwichtige manier ermee kunt omgaan.
De concretisering van mijn onderzoek begint met de afname van de HSP-test van Elaine Aron. Verder volgt een steekproeftrekking uit de hoogsensitieve leerlingen om hen te bevragen naar hun noden en bereikbaarheid.
De voornaamste conclusie situeert zich op het vlak van de naam(on)bekendheid van het begrip. Jongeren kunnen na de bevraging eindelijk een naam plakken op hun specifieke gedragingen. Dit opent deuren naar verdere ondersteuning.

Full text:
File Size Type Checksum  
Tans_Hanne_bachelorproef.pdf 461 KB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 685 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Tans, H. (2016). De bereikbaarheid en noden van hoogsensitieve leerlingen in het secundair onderwijs. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Social Work.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c540c60155c5481b5e0a65.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer