About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017


972 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Op welke leeftijd heeft een kind inzicht in het behoud van hoeveelheid?

2016
Vandenbosch, Sara
Professionele bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs

Abstract :
Mijn zelfstandig project gaat over het conservatie-inzicht volgens Jean Piaget. Het conservatie-inzicht is het inzicht dat een hoeveelheid of aantal niet afhankelijk is van de tijdruimtelijke structuur waarin de elementen voorkomen, noch van de grootte, vorm, gewicht of andere kwaliteiten van de elementen. Volgens Piaget hebben kinderen tot ongeveer 5 jaar helemaal geen conservatie-inzicht. Vanaf vijf jaar en zes maanden zou het kind in een twijfelfase komen. Er zou dan een afwisseling zijn tussen correcte en verkeerde reacties. Rond 7 jaar breekt het conservatie-inzicht door. Omdat Piaget leefde in de 19e eeuw vroeg ik mij af of dit bij de kinderen van deze generatie ook nog zo zou zijn.

Full text:
File Size Type Checksum  
Zelfstandig_project-Vandenbosch_Sara.pdf 933 KB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 728 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Vandenbosch, S. (2016). Op welke leeftijd heeft een kind inzicht in het behoud van hoeveelheid?. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c57567f3043e.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer