About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,572 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Spelen met klanken en letters. Hoe kunnen we het alfabetisch principe aanpakken in verschillende leergebieden in de derde kleuterklas?

2016
Geraerts, Laura
Professionele bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs

Abstract :
Waarom werken rond het alfabetisch principe in een derde kleuterklas? Wel.. Het werken rond klanken en letters biedt een basis voor het leren lezen in het 1e leerjaar. Ik heb mij de vraag gesteld hoe ik deze letters en hun klanken (het alfabetisch principe) het best aan de kleuters kon bijbrengen. Het resultaat daarvan is zoals het in een kleuterklas hoort te zijn, namelijk: speels en functioneel. Het aanbrengen van de letters en klanken heb ik doorheen verschillende spelvormen en leergebieden ondernomen. Bij het geven van de verschillende leergebieden heb ik alles hetzelfde aangebracht, alleen met het verschil dat er letters in de lessen werden geïntegreerd. De kleuters leerden dus zowel in de hoekenwerking als in de gezamenlijke activiteiten bewust of onbewust verschillende letters bij.

Full text:
File Size Type Checksum  
Geraerts_Laura.pdf 1 MB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 4526 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Geraerts, L. (2016). Spelen met klanken en letters. Hoe kunnen we het alfabetisch principe aanpakken in verschillende leergebieden in de derde kleuterklas?. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c590498909ac.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer