About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017 2018 2019


1,289 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Genderdiviersiteit in secundaire scholen: good practices en aanbevelingen

2016
Torrekens, Ewan
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
In deze bachelorproef worden good practices van secundaire scholen m.b.t. genderdiversiteit bestudeerd en adviezen voor een gendervriendelijke aanpak geformuleerd. Een dergelijke aanpak geeft leerlingen de ruimte om los te komen van maatschappelijke gendernormen en zo hun eigen genderidentiteit te ontdekken. Daarnaast is het belangrijk ze bewust te maken van hun eigen gendernormen en sociale druk op anderen. Toegang tot sociale ondersteuning, blijkt naast het doorbreken van het heteronormatieve klimaat een krachtig wapen om de positie van deze jongeren te versterken.

Full text:
Full text not available

Dit eindwerk werd 852 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Torrekens, E. (2016). Genderdiviersiteit in secundaire scholen: good practices en aanbevelingen. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a82155c572e50155c59b2c5e14f4.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer