About DoKS      NL  |  EN Search: Advanced Search
  Part of a word (e.g. tele*)    Exact wordgroup (e.g. "wireless communication")
 
Home
folder Authors
folder Departments
folder Help
folder Years
 
Most popular theses: 2014 2015 2016 2017


972 theses on-line.



Doks PHL
Doks XIOS



Open Archives Initiative
Home

Culture in the EFL classroom. How and why integrate culture in the EFL classroom?

2017
Evans, Natasha
Professionele bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Abstract :
Bennett, Bennett and Allen (2003) once said "the person who learns language without learning culture risks becoming a fluent fool." Learning a language is indeed more than just being able to use vocabulary and grammar. The learning process doesnít and shouldnít stop when the learner is capable of exercising all of the language skills. To successfully speak a foreign language one needs to understand the world in which it is used. With English being an official language in 54 sovereign states and 27 non-sovereign entities it is essential to understand the setting in which English is spoken. Nowadays, however, the language skills have taken such a prominent role in the EFL class that there is often a lack of time to integrate British culture in the English lessons.

So why should EFL teachers integrate culture in their lessons? How can this be done in a motivating way? Is it possible to link each cultural topic to the pupilsí day to day lives and the curriculum of a year 2 EFL class? By means of this bachelor thesis, an answer will be given to all of these questions and EFL teachers will be able to gain a greater insight into the ways that British culture and the pupilsí culture can be integrated in their lessons. The booklets have been created to show pupils what Britain is really like from the perspective of a British teacher. However, before delving into the world of work forms, this paper covers the broad definition of culture and why it is an important part of language teaching. The secondary school EFL curriculum is also discussed and more than 300 EFL teachers from across Belgium have given their opinion on how they teach culture and how the cultural input in workbooks can be improved.

This paper can also help other foreign language teachers discover new and interesting ways of teaching the language in question.


Samenvatting

Bennett, Bennett en Allen, (2003) zeiden ooit dat "een persoon die een taal leert zonder cultuur, het riskeert om een vloeiende dwaas te worden". Een taal leren is inderdaad meer dan het aanleren van woordenschat en grammatica. Het leerproces van de leerling of student mag immers niet enkel het correct beheersen van de taalvaardigheid als doel hebben. Om een taal succesvol te spreken moet men de wereld begrijpen waarin het wordt gebruikt. Aangezien het Engels de officiŽle taal is in 54 soevereine staten en 27 niet-soevereine entiteiten, is het noodzakelijk een ruimere blik te werpen op de Engelstalige wereld in al zijn facetten. Het huidige Engelse taalonderwijs laat echter, mede door tijdsgebrek, de integratie van cultuur in de taallessen vaak achterwege omdat er een grotere rol wordt toebedeeld aan het correct aanleren van de taalvaardigheden. Dit heeft als gevolg dat leerlingen en studenten vandaag de dag weinig kennis hebben van de wereld waarin het Engels wordt gesproken.

Waarom zouden EFL-leerkrachten cultuur moeten integreren in hun lessen? Hoe kan dit op een motiverende manier bereikt worden? Is het mogelijk om ieder cultureel onderwerp te linken aan het dagelijks leven van de leerlingen en het leerplan van een tweede jaar secundair onderwijs? In deze bachelorproef wordt een antwoord gegeven op bovenstaande vragen en krijgen de EFL-leerkrachten meer inzicht over hoe ze de Britse cultuur en ook de cultuur van de leerlingen kunnen integreren in hun lessen. De bundels werden gecreŽerd om de leerlingen het ware gelaat van Groot-BrittanniŽ te tonen vanuit het perspectief van een leerkracht die zelf van Britse afkomst is. Voordat de verschillende werkvormen worden

Full text:
File Size Type Checksum  
Culture_in_the_EFL_classroom_-_Bachelor_thesis_-_Evans_Natasha.pdf 6 MB PDF MD5 Open file

Dit eindwerk werd 285 keer bekeken.
Translate to English (Google translate)
 

Show record details

Show ETD - Dublin Core

If you want to cite this thesis in your own thesis, paper, or report, use this format (APA):

Evans, N. (2017). Culture in the EFL classroom. How and why integrate culture in the EFL classroom?. Unpublished thesis, Hogeschool PXL, PXL-Education.
Retrieved from http://doks.pxl.be/doks/do/record/Get?dispatch=view&recordId=SEtd8ab2a8215c86dfb7015c8755acfe25c6.




©2004-2008 - Hogeschool PXL - webmaster - Contact - Disclaimer